søndag den 24. marts 2024

Nyt påskepynt

I år har jeg syet nyt påskepynt, da jeg ikke kan huske, hvor jeg har lagt det gamle. Jeg har sikkert lagt det et sted, hvor jeg synes det var smart. Jeg kan bare ikke huske hvor. Jeg har kigget og kigget i diverse gemmesteder, men nej. Det er ikke dukket frem. 

Jeg har syet påskeæg med sløjfer. Æggene er klippet i et gammel viskestykke og syet sammen med knaphulssting. Imellem de 2 lag stof er der pladevat. Til ophæng har jeg brugt silkebånd, som er lagt mellem de 2 lag stof og syet med i sammensyningen. Alle materialerne havde jeg i mine gemmer.





Jeg har broderet striber på skrå og som zig-zag med amagergarn. Der er brugt 2 tråde i nålen. Sløjfen er lavet af et stykke silkebånd, som er syet sammen og rynket til. Sløjfen er syet på med en knap.

Jeg har også syet nogle sløjfer til mine påskeæg. De er syet af rester fra George Jensens påskedug. 

Jeg har klippet et stykke stof på 15 x 24 cm, lagt stoffet dobbelt ret mod ret, syet det sammen på de 3 sider så der dannes en lomme. Vender retten ud, sørg for at rette hjørnerne ud, så de står skarpe. Sy åbningen sammen med små sting i hånden. Lav små plisseringer på midten af sløjfen. Bind sytråd om så plisseringer bliver der. Sæt påskeægget på et bånd og bind det rund om sløjfen.




Ingen kommentarer: