tirsdag den 14. januar 2014

Pep din kjole...

med broderi. Jeg har valgt en grå kjole i isoli med bordeuax kanter. Farverne på broderiet har jeg afstemt efter kanterne.

Fremgangsmåde:
Stryg vlise på bagsiden inden du går i gang. Det gør det lettere at sy i strækstof. Tegn omridset af cirklerne med en kridtblyant.
Tegn omridset af den midterste cirkel.
Vælg farver og sy med 3 tråde i en spids nål. Jeg bruger broderi-nål nr. 10 far John James. Jeg kan godt lide denne slanke nål, da jeg ikke har de store problemer, når sytøjet bliver tyk og svært at stikke i.
Sæt sytøjet i en syramme og start med at sy fladsyning i den inderste ring. Brug stregerne som vejledning. Må gerne være lidt ujævnt i kanterne. Til de 3 franske knuder i midten har jeg brugt en hel tråd i nålen. De franske knuder skal gerne dække midten for at skjule forskydningerne i midten. Til sidst har jeg syet frie korssting. De er spredt med løs hånd.

Nærbillede af mine broderet "blomster"

Ingen kommentarer: