fredag den 1. april 2022

Strik i fiskelejets farver

For et par uger siden var jeg på et meget inspirerende kursus i Nr. Vorupør i Thy. Der blev gået på opdagelse i farver, former og struktur i Nr. Vorupør Kirke, som er nyrestaureret. En lille og fin kirke. Jeg fandt detaljer i murværk og i Bjørn Søndergaard udsmykning.

Jeg gik på jagt efter motiver med kameraet i min telefon. Her er et lille udpluk:



Murværk
Selv et simpelt murværk kan omsættes til strik.  Murværket er strikket i vævestrik - hulkrus. De lange tråde (fugerne), som bliver taget låst af, er blevet snoede, så de bliver samlet i stedet for som et V.

Trædesten         
Trædesten ligger foran kirken og er i granit.            

 

I mine gemmer fandt jeg noget farveskiftegarn i sort/grå nuancer, som minder om granit. De røde områder er strikket med en tynd bomuldsgarn som følgetråd. Korsene er broderet på med maskesting og i en tynd beige bomuldstråd.

Detalje

En dejlig dag med masser af inspiration. Dagen efter gik jeg på fotojagt på stranden ved vores sommerhus. Nu får vi se hvad det bliver til.

Ingen kommentarer: