torsdag den 14. april 2022

God påske

Æg hører påsken til både som dekoration og  som spise. I aftes sad jeg og lavede æg, som kan hænge på en gren.

Jeg lavede en collage på et stykke pap. Papirstykkerne er klistret på med limstift.


Jeg brugte en motivsøger til at finde de æg, som jeg ville bruge.

Omridset af ægget blev tegnet med en tynd blyantsstreg og klippet ud. Der skal bruges 2 æg - en forside og en bagside. Jeg har brugt amagergarn til til ophæng, som blev lagt imellem de 2 æg inden de blev limet sammen. Jeg har forsøgt at få for- og bagsiden til at passe sammen.

I en gammel kalender fandt jeg en side som kunne bruges til æg.

Jeg lagde motivsøgeren på.

Tegnede omridset og æggene blev klippet ud og limet sammen med ophængsnoren i mellem de 2 æg.
På den ene side

og den anden side

På æggene har jeg sat kvaste (tassel) på og de er hjemmelavet. Find opskriften her. Har du ikke mod på at lave kvaste selv, kan de købes i diverse hobbyforretninger. Jeg er blevet inspireret af Christine Clemmensen. Hun er både på Facebook og Instagram.

Æggene er hængt på en Troldhasselgren, men der skal flere til før det ser ud af noget. Så jeg må i gang😃.



God påske.

Ingen kommentarer: