søndag den 12. december 2021

Mit juleværksted 2021

I år er teamet for mit hjemmelavet julepynt, juletræer. 

Konceptet for julepynten er:

  • jeg skal tegne og udtænke julepynten
  • jeg må gerne hente inspiration fra nettet
  • jeg skal fremstille pynten af materialer, som jeg har på mit lager f.eks. stof- og garnrester, knapper, dekorationspapir

Denne uges juletræer er lavet i stofrester med broderi, knapper. Jeg har tegnet en trekant, som juletræ. Jeg syede broderi på inden jeg klippede træerne ud. Jeg syede dem sammen på symaskine og har brugt bamsefyld til at gøre træerne fyldige. Grenen, jeg har brugt som stamme er fra haven. Syede træet sammen i bunden med små usynlige sting. Leo har hjulet mig med at lave holderne, så træerne kan stå.



Træet med knapper. Jeg har trukket knapperne på en snor og fæstnede sytråden i siden, trukket knapper på sytråd og fæstnede den i siden, så knapperne ligger som en guirlande.


I bunden har jeg broderet hvide lys med amagergarn med 2 tråde i nålen.


Jeg har syet en masse krydser med gul amagergarn med 2 tråde i nålen. De skal ligne stjerner.


Her har jeg brugt et gammel korsstingsbroderi, som min mor har broderet.


Jeg har klippet en masse cirkler ud og sat dem fast med et kryds.

De 2 sidste træer er ca. 30 cm høje.

God 3. søndag i advent.

Ingen kommentarer: