torsdag den 22. august 2024

Kaktus

Jeg er vild med kaktusser. De er nemme at passe, da de kun kræver lidt vand og en overbrusning i ny og næ for at tage den værste støv. Deres blomster er vidunderlige og dufter så dejlige.

Men jeg har syet et par kaktus, som ikke kræver nogen pasning.


De er syet i møbeluld, som jeg havde liggende. Indersømmen er syet på maskine og ydersømmen er syet med små risting i hånden, som en harmonika. Inden jeg syede kaktussen sammen broderede jeg med teknikken, speckling. Stingene syes oppefra og ned, på kryds og tværs og stingene må ikke røre hinanden. Jeg har syet med 2 tråde amagergarn i forskellige dejlige farver. Jeg har fyldt kaktussen med pladevat.


Jeg har sat dem i ler urtepotter.


Kaktusserne kan også bruges som nålepude. Ideen har jeg fra kalenderen 2014 fra Skals højskole for design og håndarbejde.

Ingen kommentarer: