tirsdag den 1. februar 2022

Min strikkeverden

 

Jeg har ikke en lang strikkeliste - lige nu. Jeg overvejer, hvad jeg skal strikke. Mangler jeg en bluser? eller skal det være noget til hjemmet? et billede til en billedvæg, en pude eller ???? Jeg har dog flere design i mine tanker. 

Når jeg overvejer hvad jeg skal strikke, strikker jeg tit strømper. Jeg har strikket 2 par. Jeg slår 60 masker op på pinde nr. 3 og strikker derudaf. Jeg bruger magic loop og strikker fra skaft til tå. Som afslutning på strømper bruger jeg stjernetålukning. Den passer bedst til min fod.

Til det første par strømper har jeg købt et nøgle ensfarvet garn i bordeaux og brugt garnrester til rib, hæl og tå.


Til det andet par strømper har jeg købt 2 nøgler ensfarvet garn i mørk pink. De er strikket ensfarvet med mønster, som jeg selv har tegnet.

Hælen har jeg strikket i rib. Mønstret har jeg strikket ovenpå foden og glatstrikning under foden.

Mønster (hvid felt: vrang, sort felt: drejet ret)


Har du en strikkeliste? Skriv gerne en kommentarer med hvad du strikker. Måske får jeg en ide😃


Ingen kommentarer: