lørdag den 3. juli 2021

Midlertidig opslag - vejledning

 


I mit forrige opslag lavede jeg et midlertidig opslag i halskanten. Da trøjen var færdig, prøvede jeg den for at se om nakken skulle strikkes højere for en bedre pasform. Derfor brugte jeg et midlertidig opslag.

For mig fungerer det bedst med en hæklet kant, som midlertidig opslag.

1. Start med at hækle en række løse luftmasker i en kontrastfarve. Hækle ca. 4 masker mere end der skal bruges. Brug evt. en større hæklenål for at få maskerne løse nok. Klip. Luk kæden af ved at trække garnet gennem den sidste maske.

2. Brug det garn og strikkepind, der skal strikkes med. Begynd 2 masker fra den ene ende af luftmaskekæden. Strik en maske op i  "perlerækken" (se pil) på bagsiden af luftmaskekæden til du har det antal masker, der skal bruges.

 

3. Klar til at strikke

4. Når der skal strikkes videre fra det midlertidig opslag, trevles luftmaskekæden op samtidig med at maskerne sættes på pinden. Maskerne er nu klar til brug.

Håber du kan bruge tippet og vejledningen.


Ingen kommentarer: