tirsdag den 12. januar 2021

Trevle strik op eller hvad?


Jeg trevler gerne mit strik op, hvis jeg ikke kan lide det eller ikke bruger det mere. Tit er der mange overvejelser inden strikketøjet trevles op. Jeg har prøvet at lave en liste med mine tanker inden jeg trevler op.

                                                                                                                                  

Vil jeg komme til at bruge det?                                   ja    nej                                                   

Er det grimt strikket?                                                   ja    nej                                                 

Har strikken en forkert farver?                                    ja    nej                                                       

Jeg kan ikke lide mønstret                                           ja    nej                                                       

Strikken klæder mig ikke                                             ja    nej                                                    

Strikken er for løs eller for stram til mig?                   ja    nej                                                           

Krasser garnet?                                                            ja    nej                                                  

Strikken er ikke modernet mere                                   ja    nej                                                  

Er der fejl i mønstret? Kan det ses?                             ja    nej                                                

Kan garnet bruges til noget anden?                              ja    nej                                                 


Er strikken mølædt? hullet? slidt?                                 ja    nej                                              

Kan det repareres?                                                         ja    nej                                                


Kan der gøres noget ved strikken, så det kan få et nyt liv?          ja    nej                                  


Hvis der er flest ja'er, så bliver strikken trevlet op. Garnet bruger jeg til noget andet og som sidegevindst spare jeg penge til at købe nyt.  Det er sjældent at jeg aflevere mit strik i en genbrugsbutik.


Se et tidligere blogindlæg om hvordan jeg behandler garnet, når det er trevlet op.

Trevler du dit strik op? Skriv gerne en kommentar.

Ingen kommentarer: