lørdag den 20. juni 2020

Blomster i sommerhuset

Det er 7 år siden at Leo og jeg byggede vores sommerhus i Thy. Vi gjorde det ikke selv, men havde bestilt det hos planet-huse. Vi har fået det, som vi ville have det.
Jeg ville gerne have blomster indendørs, men det var svært, når jeg ikke var der dagligt til at passe dem.
Det første jeg hæklede var nogle kaktuser. Opskrift og garn købte jeg hos Yarnfreak.

Siden har jeg købt flere kaktuser og sukkulenter, som skal vandes. De har det godt, trives og blomster.




Jeg har nogle gamle patent sodavandsflasker. Til dem har jeg hæklet trommestikker.

 
Her kommer opskriften, selvom det er en simpel rund kugle på en pind. Jeg synes ikke, de skal være større, når de skal på et træspyd.

Materialer: Hæklenål nr. 2½, rester af bomuldsgarn, bamsefyld, træspyd.  


Start med at lave en magisk ring, hvori der hækles 6 fastmasker. Træk ringen sammen.
2. omgang: 2 fastmasker i hver maske = 12 masker
3. omgang: *1 fastmaske, udtagning med 2 fastmasker i samme maske* gentag omgangen rundt = 18 masker
4. omgang: *2 fastmasker, udtagning med 2 fastmasker i samme maske* gentag omgangen rundt = 24 masker
5. - 9. omgang: 1 fastmaske i alle masker = 24 masker
10. omgang: *2 fastmasker, indtagning ved at hækle de 2 næste masker sammen* gentag omgangen rundt = 18 masker
11. omgang: *1 fastmasker, indtagning ved at hækle de 2 næste masker sammen* gentag omgangen rundt = 12 masker
Fyld bamsefyld i kuglen
12 omgang: *indtagning ved at hækle 2 masker sammen* gentag omgangen rundt = 6 masker
Hæft enden og sæt kuglen på et træspyd.



Følger du min opskrift og poster dit billede på Instagram, så husk at brug hashtagget #frkpink, så jeg kan se og dele dit resultat!

Ingen kommentarer: