søndag den 13. oktober 2019

Strikketanker

Jeg har strikket mit Osaka-tørklæde færdig. Det er vasket og nu klar til brug.

Jeg har  næsten fulgt opskriften. Tørklædet er strikket på pinde nr. 3½. I kanten har jeg lavet I-cord kant.
I-cord kant
Jeg tager de sidste 3 masker løs af med tråden foran. På næste pind strikker jeg de første 3 masker ret og de sidste 3 masker tager jeg løs af med tråden foran. Sådan fortsætter jeg gennem hele arbejdet.

Strikke to-do-listen
Hvad skal jeg så strikke? Min strikke to-do-liste er lang. I første omgang vil jeg gerne bruge af det garn jeg har i kurven. Jeg har kigget i strikketillægget fra Alt for Damerne. Skal det være
Melange af Deima Knitwear
eller en af de andre
Domino af Laura Dalgaard
Mohairsweater af Wadils
Elisa af Lærke Bagger
Sweater af Knitting by Brosbøl&Henriksen
På et tidspunkt har jeg også købt Sorbet-trøjen af Mille Fryd Knitwear

Jeg går nu igang med at finde garn, som passer til et af mønstrene. Jeg har svært ved at vælge, da jeg gerne vil have dem alle. Måske bliver det...

Ingen kommentarer: