lørdag den 10. september 2011

Jeg har givet en "hånd".....

Det er nr. 101 indlæg at jeg skriver nu og det handler om en kalligrafisk dag i min hverdag.

Jeg er blevet ringet op af Zentropa Film om jeg kunne hjælpe dem med et kalligrafisk brev i filmen om Caroline Mathilde.

Jeg tog til København i et filmstudio på Nørrebro. Heldigvis havde jeg øvede mig hjemmefra, men alligevel blev der lavet en del ændringer undervejs i skriften. Den skulle ligne en håndskrift med et kalligrafisk islæt. Det lykkes og det blev optaget, hvor jeg sidder og skriver. Det er dog mest skriften, der er blevet optaget.

Billedet viser en klade. Jeg glemte at tage et billedet af orginalen, som Zentropa film har beholdt.
Filmen bliver hvis først færdig engang i det nye år. Caroline Mathilde spilles af en svensk skuespiller og Struense af Mads Mikkelsen. Det meste af filmen er optaget Prag og den skal nu færdiggøres i Danmark.

Jeg havde en god dag i København med hjælp fra både buschaufføren til postbudet. Selv DBS kørte til tiden.