tirsdag den 8. marts 2011

Madklubben på udflugt


Fra venstre: Kirsten (Leos søster), Leo, Mette (Leos kusine)

Søndag var madklubben til brunch på Broholm Gods ved Gudme. Der blev serveres lokale specialiter bl.a marmelade fra Krarup, nutella fra Summerbird, skyr fra Løgismose og mon ikke æggene til rørægget var fra de lokale landmænd. Til dette herlige måltid blev der serveret kaffe, juice og champagne.
Efter måltidet gik vi en tur på selve Broholm og så på stuerne og værelserne, hvor gæsterne overnatter. Broholm bliver brugt til konferrancer, bryllupper, fødselsdage mm. Læs selv mere på http://www.broholm.dk/.


Mette skal til at fylde indenbords.

En god oplevelse, som kan anbefales. Husk at bestille bord, for alt var udsolgt.

Ved frokosten
Nu har jeg det godt.
Der står 4 blomstrende stykker smørebrød for mig.
Først spiser jeg et med æg og sild -
o anelsen om svovlbrinte og om jodlugt fra havets tangskove!
Derpå sætter jeg tand i et ungt og skært stykke med steg,
og her fordyber det smager, at jeg tier.
Rullepølsens bouquet af får og oliedryppende maskiner,
væverier, udvider mit velbefindende.
Osten knytter stemningen af forrådnelse og rygende elskov
sammen i mit hjerte.
Johs. V Jensen

Revideret d. 9 marts 2011

Ingen kommentarer: